Massagepraktijk Nympheia

Intuïtief masseren is masseren vanuit je hart, vanuit intuïtie. Een intuïtieve massage geef je met respect, liefde en gevoel, Het is een vorm van massage, waarbij gebruikmakend van warme olie, door vooral strijkingen en diepere knedingen, mensen geestelijk en lichamelijk ontspannen. Het zorgt ervoor dat de energie beter doorstroomt en het zelf genezend vermogen van je lichaam groter wordt. Er ontstaat meer harmonie tussen lichaam en geest. Bij intuïtief masseren staat de hele mens centraal.

Bij deze massage wordt gebruik gemaakt van technieken uit de klassieke massage. Intuïtieve massage is niet alleen technisch, maar ook koesterend en verzorgend. Er is hierbij een evenwicht waarbij de huid, spieren, bindweefsel, zenuwstelsel, gewrichten en bloedsomloop in ruime mate gevoed worden. Maar het hierbij is de sfeer, hoe je benaderd zeker zo belangrijk.

Intuïtief masseren is aanraken, aangeraakt worden en geraakt worden.

In 1,5 uur kan bijna geheel het lichaam worden gemasseerd, Hoofd, hals, nek, borstkast, buik, rug, billen, armen, handen, benen en voeten.

Bij  een massage van 1 uur wordt in overleg met u bepaald waar de nadruk mag komen liggen van de massage.

Wanneer niet, contra indicaties voor algehele massage:

• hoge koorts/griep
  • zeer slechte algemene gezondheidstoestand, overleg met behandelend arts
  • ernstige hart- en vaatziekten, overleg met behandelende arts
  • hypertensie (hoge bloeddruk)
  • steenpuisten
  • besmettelijke huidziekten
  • tumoren, overleg met behandelend arts

Wanneer niet, contra indicaties voor lokale massage:

• spataderen
  • lokale ontstekingen
  • open wonden